Palomo Spain

“Qüestionant el gènere des del disseny de moda”

L’aposta de Palomo és la de repensar i reinventar el masculí, primer, desmuntant aquest prejudici que diu que als homes no ens interessa el món del vestit, i segon, combatent també l’estereotip que la dona és l’única destinatària del bell, l’íntim i l’ornamentació corporal.

Palomo permet repensar l’esfera del masculí directament des de l’experimentació estètica, des de l’alta costura com a camp artístic. I així les fonts d’inspiració han de retrocedir inevitablement […] cap a un món en el qual el vestit dels nobles era fastuós, delicat i ple d’ornament. Palomo proposa que la nostra masculinitat sigui fastuosa, delicada, sensible o fins i tot ornamentada”

Fragments del pròleg de Marc Roig per al llibre Palomo Spain.

Palomo Spain va néixer el 2015 amb un esperit que combinava la cultura andalusa d’Alejandro Gómez Palomo, el seu dissenyador i director creatiu, amb l’estil urbà i transgressor de Londres, on va formar-se a la London College of Fashion. La visió única i controvertida de la masculinitat juntament amb la seva atenció obsessiva al detall el va situar en el punt de mira. Ha presentat les seves col·leccions entre Madrid, París i Nova York. Nombroses celebritats han triat els dissenys de la marca, entre elles Beyoncé, Harry Styles i Rosalía.

Fotografia: Adrián Perea